ořechy a semínka

mandle

Chutné jsou jen tak samotné, ale i v nějaké dobré buchtě či jiném pamlsku.

Setkáme se s mandlemi neoloupanými, oloupanými i s praženými.

 

Mají vysoký obsah vápníku a hořčíku, vitamínu E a bílkovin. Obsahují mononenasycené tuky, které snižují hladinu cholestrolu. Jsou bohaté na živiny. Jsou zásadotvorné.

 

Obsahují:

Vitamín B1,B2,B3,B5,B6,E,Biotin,Kyselinu listovou,vápník,měď,jod,železo,hořčík,mangan,fosfor,draslík,selen,zinek,vlákninu,bílkoviny,mononenasycené tuky,omega-6 nenasycené mastné kyseliny.

 

Vlašské ořechy

 

Jádro ořechů připomíná mozek a  to má i skutečnou podstatu, protože skutečně vlašské ořechy dobře působí na mozek a na paměť.

Jsou prospěšné i pro srdce a jsou protizánětlivé. Dobře působí i na pružnost cév. Jsou dobrým zdrojem i bílkovin.

Dají se jíst syrové i v nějakém dobrém sladkém pokrmu.

 

Obsahují :

Vitamíny B1,B2,B3,B5,B6,E,biotin,vápník,měď,jod,železo,hořčík,mangan,fosfor,draslík,selen,zinek,vláknina,bílkoviny, mononenasycené tuky, omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny.Jsou mírně kyselinotvorné.

 

kokos

Lze jíst dužinu, olej i šťávu.

Obsahuje hodně dobře stravitelných nasycených tuků, které se spotřebují jako zdroj energie, než aby se ukládali v těle, narozdíl od masa.

Kokosová voda nebo-li mléko je výborná při jakékoliv dehydrataci.

Kokos doporučuji jíst hlavně kvůli železu, kterého je v dužině hodně. Dá se kokos použít nejen do buchet, ale i do salátů, popřípadě jíst kokos nakrájený na kousky a plátky.

 

Obsahuje:

Vitamíny B1,B2,B3,B5,B6,C,E, kyselinu listovou,vápník,měď,jod,železo,hořčík,mangan,fosfor,draslík,selen,zinek,

vlákninu,bílkoviny,

sacharidy,triglyceridy se středně dlouhým řetězcem.